|
Mapes antics
» 1525-88 - Diversos autors - Suècia i països escandinaus
- Data: (1) 1550-60, (2) 1568, (3) 1570, (4) 1570, (5) 1573, (6) 1575, (7) 1576, (8) 1588, (9) 1588, (10) 1525
- Autor: (1) Anònim, (2) Fernão Vaz Dourado, (3) Fernão Vaz Dourado, (4) Fernão Vaz Dourado, (5) Domingos Teixeira, (6) Bartolomeu Lasso, (7) Fernão Vaz Dourado, (8) Bartolomeu Lasso, (9) Thomas Lan, (10) Pero Fernandes.
- Escola cartogràfica: (1 al 8) Portuguesa, (9) desconeguda.
- Breu descripció: Senyeres catalanes, a Suècia.
- Localització Física: (1) National Maritim Museum de Greenwich, (2) Fundación Casa de Alba, Madrid, (3 i 4) Henry E. Huntington / University of California, (5) Biblioteca Nacional Francesa, París, (6) Rosenbach Museum, (7) Biblioteca Nacional de Portugal, (8) Biblioteque Royale de Belgica, Bruselas i (9) Kolekcja Tomasza Niewodniczanskiego, Bitburg, (1)0 Sächsische Landesbibliothek, Dresden.
- Petita descripció dels elements clau que hi apareixen: Senyeres a Suècia o països escandinaus.
- Imatges: 10
 07.jpg) Noruega, Alemania (226 kB) |
 01.jpg) Mapa Mundi (2,07 MB) |
.jpg) Escandinàvia (814 kB) |
.jpg) Mediterrània occidental (860 kB) |
 Atlas (53,8 kB) |
 01.jpg) (111 kB) |
.jpg) Nord d'Europa (284 kB) |
 02.jpg) (980 kB) |
 (143 kB) |
 01.jpg) (1,06 MB) |
|
|
(Fes clic al damunt de les imatges per veure-les més grans)
- "Ajuda'ns amb les preguntes":
Aquesta setmana li toca els torn a Suècia un territori sorpresa. L’anomeno sorpresa, perquè sols de moment sols li coneixem un lligam cartogràfic amb Catalunya.
Quan veiem una senyera catalana a Sicília, ningú es sorprèn ja que la relació gràfica amb el context històric es conegut per tothom. Però quina relació vam tenir els catalans i la Corona d’Aragó amb aquelles terres escandinaves?
Així que mireu i cregueu, perquè de moment això es tot el que tenim de Suècia.
Una curiositat, en l’actualitat la marina mercant sueca i porta una bandera que tot coneixem. Algú sabria dir-nos com és?
Una puntualització. En el darrer mapa del Pero Fernandez (1525), es pot observar Suècia amb la Creu Austríaca del Rei Carles I. Tot i que no hi surt la senyera demostra que en aquell any ja era considerada una possessió del nostre rei Carles I.
Ajuda’ns a reconstruir la nostre desapareguda i oblidada història enviant-nos els teus coneixements o mapes (XIII-XVIII) a info@cch.cat
|
|
|