En Joaquim Ullan i l'Eva Sans entrevistats a TV Costa Brava Des que el Cercle Català d'Història va obrir l'espai de la Granja Cristall a Palamós, son diversos els mitjans de comunicació que s'han interessat per les diferents activitats de l'entitat així com per les recerques que aquesta realitza. La conferència realitzada el passat setembre a Sant Feliu de Guixols, o les tertúlies històriques que es realitzen en aquest nou espai, han fet crèixer la popularitat del CCH. (.htm)
Entrevista a en Joaquim Ullan i n'Eva Sans a RÀDIO PALAMÓS Si anteriorment parlavem de TV Costa Brava, també a Ràdio Palamós l'interès per les activitats del CCH i per tot allò que té a veure amb Cristòfor Colom, va en clar creixement. Ja son dues les entrevistes que en aquests darrers dos mesos, han tingut com a protagonistes a dos membres del CCH, en concret en Joaquim Ullan i l'Eva Sans. Resta molt encara per explicar, i segurament Ràdio Palamós serà un bon altaveu. (.mp3)
Conferència: “Antoni Roca, el capellà bandoler”, amb Àngel Casals, professor d'història de la UB "El professor Casals ens presentava el seu darrer llibre “Antoni Roca, el capellà bandoler: l'home que va escandalitzar la Catalunya del S.XVI” de l'editorial Sàpiens-Pòrtic. Al llarg de la seva intervenció ens va mostrar un aspecte molt desconegut -tal i com ell també va reconèixer- com és l'època del bandolerisme a Catalunya. Antoni Roca fou un home real que va transgredir totes les normes establertes i com molts altres personatges catalans, un gran desconegut." Article de la redacció del CCH. (.htm)
Entrevista a en Joan Palmarola al programa "PRISMA", de RÀDIO VILAMAJOR "Jordi Salat entrevista a Joan Palmarola per a parlar de Gaudí, la seva vida, la seva arquitectura i el simbolisme hermètic present a la seva obra, en el programa "Prisma" de ràdio Vilamajor. En el programa nº 8 d'aquesta sèrie, coneixerem aspectes desconeguts o poc esmentats, de la vida del gran geni reusenc." Grabació de Ràdio Vilamajor. (.mp3)
Algunes curiositats de la Barcelona antiga "'Algunes curiositats de la Barcelona antiga' és un viatge en el temps per localitzar aquells indrets meravellosos que evoquen unes èpoques i uns instants que encara es troben a la Barcelona actual: Esgrafiats, aqüeductes enterrats, la segona muralla romana, el castell nou Jueu..." Article de Gabe. (.pdf)
Joies de la miniatura medieval "'Joies de la miniatura medieval', és un treball de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Biblioteca d'Humanitats i la Biblioteca de Veterinària. Les Biblioteques d'Humanitats i Veterinària donen a conèixer l'obra de Moleiro Ediciones. Una editorial que centra la seva producció en edicions facsímils de còdexs, mapes, obres d'art realitzades amb pergamí, papir, vitel. [...] Entreu i descobriu les joies de la il·luminació"..." Article de la UAB. (.htm)
Especial
La ruta dels Templers capt.5 JM Sans i Travé ens explica el més destacat d'aquesta comanda templera i tot seguit visitem el castell, casal d'aquesta riquíssima comanda. L'alcalde ens parla del castell com a motor econòmic i del vi, amb l'orgull de ser el poble que va veure néixer la primera cooperativa agrícola d'Espanya. La Festa del Castell recorda cada any el passat templer de Barberà de la Conca.
E-arxius
Espai de recuperació d'articles de les nostres bases de dades que ja han estat publicats anteriorment i que pel seu contingut creiem oportú tornar a presentar als nostres lectors.
La llegenda del bon comte i l’emperadriu: Entre l’amor cortès i la política d’Estat "Una intriga palatina a la cort de Lluís I el Pietós, fill i successor de Carlemany, va esdevenir l’origen d’un relat llegendari que, durant l’Edat Mitjana, es va escampar i adaptar arreu del continent europeu. Com tota llegenda, els fets reals que l’havien originat es van tergiversar fins a convertir-se en motius literaris comuns en diverses tradicions culturals, com és el cas de la provençal i la catalana." Article d'en Miquel Aguilar. (.pdf)